Pe 25 ianuarie curent, CNTM a lansat campania socială de mobilizare a tinerilor alegători. Unul dintre produsele principale al acestei campanii este spotul care îi provoacă prin intermediul stereotipurilor autohtone. Acesta a devenit viral în câteva ore.
Ideea campaniei sociale și a spotului derivă de la problema identificată, și anume de prezența scăzută la vot a tinerilor din ultimii 4 ani. Conform Biroului Național de Statistică, la începutul anului 2018, în Republica Moldova locuiesc tineri cu vârsta cuprinsă între 18-35 ani în număr de 1,061,120 persoane, iar la alegerile parlamentare din 2014 și cele prezidențiale din 2016 au participat 475,028 și respectiv 520,953 de oameni. Rata de prezență la vot a tinerilor în 2014 este de 44,77%, iar cea din 2016 – 49,10% (conform statisticilor CEC).
Astfel, campania „Votez, în ciuda lor” își propune să mobilizeze tinerii cu drept de vot în ziua alegerilor prin intermediul mesajelor transmise în cadrul campaniei, dar și prin spotul „Dragi tineri, „Nu Votați”, care a provocat discuții și reacții diverse.
Spotul relatează istoria unor personaje pline de stereotipuri, care nu vor schimbări în țară și sunt satisfăcuți de haosul care se întâmplă în aceasta. În cadrul acestui spot sunt abordate așa teme precum corupția, cumătrismul, „pomenele electorale”, migrația și indiferența față de procesele democratice.
Campania de mobilizare a tinerilor alegători este desfășurată de Consiliul Național al Tineretului din Moldova, cu suportul National Endowment for Democracy, în cadrul proiectului „Educarea și Mobilizarea tinerilor alegători”.