Advocacy, Lobby, și Campaniile – Care este diferența?

Semnificația termenilor de advocacy, lobby, și campanii în mare parte se suprapune, deoarece toate privesc același proces, și anume procesul de realizare a schimbării politicilor publice, la inițiativa societății civile sau a mișcărilor cetățenești conduse de anumite persoane sau grupuri. Totuși, fiecare termen are o semnificație mai îngustă, pe care e important să o cunoaștem pentru a le putea aplica în practică.

ADVOCACY

Advocacy este termenul ce înglobează toate acțiunile și activitățile societății civile, organizațiilor sau altor entități, care influențează factorii de decizie cu privire la dezvoltarea, modificarea, și implementarea politicilor. Aceste decizii pot fi din domeniul politic, economic și/sau social. De exemplu, acestea pot include: advocacy pentru modificarea bugetului unui anumit program, adoptarea unei noi legi, schimbarea conducerii unei anumite instituții sau un program specific de acțiune.

LOBBY

Activitatea de lobby este specifică pentru acțiunile desfășurate de entitățile din sectorul privat, cum sunt companiile sau asociațiile ce luptă pentru promovarea unui interes specific și concret din sectorul lor de activitate. Pe când advocacy se referă la acțiunile societății civile. Termenul de lobby poate fi utilizat și pentru a descrie un tip concret de advocacy: întâlniri cu politicieni sau alți factori de decizie (cum ar fi lobby în Parlament).

CAMPANII

Campaniile sunt un set de activități și metode de advocacy ce au drept scop obținerea unei schimbări în mod specific prin mobilizarea, sensibilizarea și organizarea comunității. Acestea au drept scop implicarea unui număr cât mai mare de indivizi sau grupuri. De asemenea, acestea implică activități de mobilizare a publicului interconectate și bine planificate.

*Acest material este realizat de „Consiliul Național al Tineretului din Moldova”, în cadrul proiectului “Cetățeni activi, comunități prospere-faza II”, implementat cu suportul Fundației Est-Europene din resursele acordate de Agenția Elvețiană pentru Dezvoltare și Cooperare (SDC) și Suedia. Opiniile exprimate aparțin autorilor şi nu reflectă neapărat punctul de vedere al donatorilor.

Alte noutăți

Bilanțul trimestrului IV al Grupului Național Advocacy Tineret

Citește

Evaluarea Cheltuielilor Destinate Sectorului de Tineret la Nivel Central

Citește

Consiliul Național al Tineretului din Moldova lansează concursul de fotografie „Tineri pentru #Planetă”

Citește

Rezoluție pentru Prioritizarea Tinerilor pe Agenda Electorală a Alegerilor Parlamentare din 2025

Citește

Tinerii au nevoie de tine!

Devino organizație membru CNTM!

Redirecționează 2% către CNTM și contribuie la proiecte pentru tineri!

Denumire juridică

Asociatia Obstească”CONSILIUL NATIONAL AL TINERETULUI DIN MOLDOVA”

Adresă juridică

Republica Moldova, Chisinau, str. Petru Rares, 18

Cod Fiscal

1009620000712

Denumirea băncii

BC Moldindconbank SA, filiala Centru Chisinau

SWIFT

MOLDMD2X309

Codul bancar

MD56ML000000002251709693

Contacte

Telefon: (+373) 22 233 088

Fax: (+373) 22 235 175

Email: cntm.corespondenta@gmail.com, cntm.contabilitate@gmail.com

Sari la conținut