Pe parcursul anului școlar 2018-2019, sistemul de educație din Republica Moldova dădea semne de îngrijorarea, atât la capitolul absenteismului școlar ce reflectă accesul la educație, cît și în privința analfabetismului în rândul tinerilor, fapt ce reflectă calitatea învățământului.
În contextul pandemic, din cauza dificultăților de a merge la școală sau de a urma cursurile online, tot mai mulți elevi ar putea abandona școala sau riscă să înregistreze un decalaj educațional de nerecuperat.
Pentru a identifica cauzele și efectele problemei în educație, Consiliul Național al Tineretului din Moldova(CNTM) a elaborat Studiul privind situația sistemului de învățământ din Republica Moldova pe timp de COVID-19. În urma analizei sistemului de învățământ pe timp de pandemie autorii studiului au ajuns la concluzia că calitatea și accesul la educație în format online în Republica Moldova a fost profund afectat de către pandemie. Eșecul autorităților de a asigura la timp elevii cu dispozitive de conectare și conexiune la internet calitativă pe timp de pandemie a lăsat pe dinafara educației 12 la sută din tinerii încadrați în învățământul general.
Studiul dat accentuează încă odată cât de mult mai avem de muncit la capitolul educație. Astfel trebuie să punem accent pe asigurarea accesului la educație pentru toți tinerii și să stabilim un nivel al calității în educație care ar permite tinerilor să studieze eficient.
Acest material a fost realizat cu suportul Platformei Naționale a Forumului Societății Civile din Parteneriatul Estic prin intermediul schemei de regrantare a Forumului Societății Civile din PaE și este finanțat de către Uniunea Europeană ca parte a suportului oferit societății civile din regiune.
Mai jos faceți cunoștință cu studiul integral.