• Română
    • Rusă
    • Engleză
  • (+373 22) 23 51 75
  • Galerie
  • Donează
  • Login
CNTM
  • Despre CNTM
    • Despre CNTM
    • Organigrama și Structura
    • Posturi vacante
    • Serviciile Noastre
      • Instruiri și traininguri
      • Consultanță
      • Evaluare
    • Echipa
      • Birou Executiv
      • Secretariat
      • Echipa de traineri
      • Comisia de Cenzori
      • Stagiari și voluntari
    • Priorități
    • Organizații membre
      • Organizații membre
      • Organizația de Tineret a Anului
    • Rapoarte de activitate CNTM
    • Întrebări frecvente
    • Blog
    • Donatori
    • Parteneri
    • Parteneri Media
    • Societatea civilă
  • Media
    • Noutăți
    • Campanii
    • Buletin
  • Proiecte
    • Proiecte inspiraționale
    • Proiectele noastre
    • Programe de Instruire marca CNTM
  • Politici de tineret
    • Acte naționale
    • Acte internaționale
    • Documente de poziție a CNTM
    • Advocacy
  • Resurse de specialitate
  • Harta bugetelor

Evaluarea Transversală a Politicilor de Tineret: Strategia de dezvoltare a sistemului de sănătate în perioada anilor 2008-2017

This post is also available in: Русский (Rusă) English (Engleză)

CNTM are misiunea de a promova interesele tinerilor din Moldova, de a contribui la dezvoltarea structurilor asociative de tineret prin desfășurarea programelor și activităților de instruire, informare, lobby și consultare. Cu acest scop, CNTM a realizat un raport privind strategia de dezvoltare a sistemului de sănătate în perioada 2008-2017.

Prin intermediul acestui raport, CNTM și-a propus să analizeze și să evalueze acest document de politică publică relevantă domeniului de tineret (Strategia de dezvoltare a sistemului de sănătate în perioada 2008 – 2017) cu scopul identificării gradului de integrare structurată a priorităților și necesităților reale a tinerilor, a modului de abordare a disparităților pe domeniile ce afectează cel mai mult tinerii, a modului de elaborare și aliniere a documentelor sectoriale de politici la exigențele Legii cu privire la Tineret și a gradului de sinergie cu prioritățile naționale în domeniul tineret.

Raportul urmăreşte şi gradul de implicare al autorităţilor publice locale în identificarea intereselor şi a problemelor tinerilor, precum şi gradul lor de implicare în procesul decizional şi în activităţile legate de domeniul de tineret. Realizarea unor obiective cu impact poate fi posibilă prin intermediul oranelor ale administraţiei publice centrale, de accea este necesară evaluarea transversală şi analiza integrării priorităţii tinerilor în actele de planificare strategică a responsabililor politici.

Strategia de dezvoltare a sistemului de sănătate în perioada anilor 2008-2017 este parte componentă a politicii social-economice a statului, direcţionată spre dezvoltarea sistemului de sănătate, în care sînt concretizate scopurile şi priorităţile de bază. Monitorizarea şi coordonarea procesului de realizare a strategiei au fost pusă în sarcina Ministerului Sănătăţii.

Îată câteva dintre concluzii și recomandări înaintate în urma analizei documentului și elaborării acestui raport:

  • tinerii să fie recunoscuți ca un grup prioritar afectați de politica publică;
  • datele utilizate în documentul de politică publică să fie segregate pe criteriu de vîrstă și alte criteria relevante precum gen, teritoriu, etnie și dizabilitate;
  • disparitățile pe tineri să fie identificate inclusiv pe subgupuri rural/urban, dizabilitate și nivel de educație;
  • completarea obiectivului specific 1.5 din planul de acțiuni cu ,,conslutarea largă a organizațiilor de tineret și a tinerilor”;
  • consultarea mai largă a raportului de evaluare în sensul pomovării recomandărilor din perspectiva tinerilor;
  • în cardul acțiunilor de monitorizare și evaluare să se raporteze progresele pentru tineri.
  • coordonarea anuală cu politica de tineret în sensul creării sinergiilor la nivel de rezultate;
  • elaborarea unor prevederi care ar proteja tinerii la nivel de angajare în sistemul de sănătate;
  • introducerea unor facilitări financiar-fiscale care ar încuraja angajarea tinerilor în sistemul de sănătate;
  • la secțiunea a 4-a din planul de acțiuni includerea unor acțiuni care ar ridica nivelului de salarizare care crează inatractiv sectorul sănătății;
  • schimburi de experiență cu tinerii medici plecați peste hotare în scopul fortificării pieței locale, etc.

​Această publicație este posibilă datorită  ajutorului generos al poporului american oferit prin intermediul Agenției SUA pentru Dezvoltare Internațională (USAID). Opiniile exprimate aparțin (specificați) și nu reflectă în mod necesar poziția USAID sau a Guvernului SUA.


  • Google Plus One
  • Linkedin Share Button
  • Share on Facebook
  • Tweet Widget
TweetPinShareEmailPrint

Consiliul Național al Tineretului din Moldova (CNTM) este structura asociativă a 36 de organizații de tineret, ce promovează drepturile tinerilor și reprezintă interesele organizațiilor de tineret în procesul de elaborare, implementare și evaluare a politicilor de tineret. Fiind fondat la 18 februarie 1999.

Despre
  • Despre CNTM
  • Întrebări frecvente
  • Organizații membre
  • Organizația de Tineret a Anului
  • Societatea civilă
  • Rapoarte de activitate
  • Rapoarte financiare
  • Parteneri
  • Contacte
  • Donează
Echipă
  • Birou Executiv
  • Secretariat
  • Echipa de traineri
  • Comisia de Cenzori
  • Stagiari și voluntari
Media
  • Noutăți
  • Blog
  • Resurse de specialitate
    • Educația Tinerilor
    • Advocacy
  • Rapoarte
    • Rapoarte de activitate
    • Rapoarte financiare
  • Blog
  • Buletin
  • Galerie
  • Campanii
  • Proiectele noastre
  • Crează o Petiție
  • Crează o Campanie
PRIORITĂȚI
  • Priorități
    • Educația Tinerilor
    • Drepturile Tinerilor
    • Dezvoltarea Organizațiilor
    • Politici de Tineret
    • Dezvoltarea Economică a Tinerilor
  • Politici de tineret
  • Educația tinerilor
  • Proiecte și politici inspiraționale
© 2023 CNTM - Consiliul Naţional al Tineretului din Moldova. Această pagină web este finanțată de Uniunea Europeană.
Acest website folosește cookie-uri
Prin continuarea navigării, vă exprimați acordul asupra folosirii cookie-urilor.Am înţeles.
Privacy & Cookies Policy

Privacy Overview

This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these cookies, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may have an effect on your browsing experience.
Necessary
Întotdeauna activate
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. This category only includes cookies that ensures basic functionalities and security features of the website. These cookies do not store any personal information.
Non-necessary
Any cookies that may not be particularly necessary for the website to function and is used specifically to collect user personal data via analytics, ads, other embedded contents are termed as non-necessary cookies. It is mandatory to procure user consent prior to running these cookies on your website.
SALVEAZĂ ȘI ACCEPTĂ
Sari la conținut
Deschide bara de unelte Instrumente de accesibilitate

Instrumente de accesibilitate

  • Mărește textulMărește textul
  • Micșorează textulMicșorează textul
  • Tonuri de griTonuri de gri
  • Contrast mareContrast mare
  • Contrast negativContrast negativ
  • Fundal luminosFundal luminos
  • Legături subliniateLegături subliniate
  • Font lizibilFont lizibil
  • Resetează Resetează
Share this ArticleLike this article? Email it to a friend!

Email sent!

Categorii ale site-ului

  • Resurse de specialitate
  • Noutăți
  • Proiectele noastre
  • Harta bugetelor