thumb image

Cum s-a desfășurat al doilea modul al Academiei Lucrătorului de Tineret, ediția a treia

În perioada 23 – 25 septembrie, în incinta Institutului Muncii, a avut loc cel de-al doilea modul în cadrul Academiei Lucrătorului de Tineret, ediția a III – a. Astfel, în jur de 20 de participanți, lucrători de tineret, au avut posibilitatea să cunoască cum să îmbunătățească serviciile destinate tinerilor, conform intereselor și necesităților, ce presupune învățarea pe tot parcursul vieții, cât de importante sunt metodele de educație nonformală și în ce context le folosesc.

Acest modul a fost unul interactiv. Participanții au avut parte de sesiuni practice, prin intermediul cărora au putut să identifice care sunt necesitățile tinerilor în educație, cum găsesc soluții la cele mai strigente probleme cu care se confruntă tinerii, au stabilit care sunt etapele de creare ale unei activități cu caracter educativ și care sunt metodele și tehnicile prin care se lucrează cu tinerii, în funcție de specificul vârstei. Totodată, lucrătorii de tineret au aflat despre educația interculturală, cum e posibil să fie dezvoltată și cum aceasta poate contribui la combaterea discriminării.

„În cadrul Academiei, așteptările mele nu doar că au fost atinse, ci au fost și depășite. Se nuanțează atât aspectul teoretic, cât și cel experențial. Trainerii emană o energie pozitivă, favorizând și creând o interconexiune între toți membrii. Aceștia au expus care sunt mecanismele de lucru cu tinerii, aducând exemple concrete de instrumente, chiar din activitatea lor. De asemenea, care sunt serviciile, strategiile și politicile în domeniul de tineret. Important este că acum, când membrii ALT III s-au format ca grup, instruirile și experiențele avute să aibă o continuitate și durabilitate: implicare în proiecte la nivel national.”,  a declarat participantul la acest modul, Sergiu Leca.

„Dacă e să fac o analiză generală, pot să menționez că aceste activități nonformale organizate de CNTM: traininguri, școli de vară, pe lângă altele, m-au format ca și personalitate. Impresionant este că, uneori, cât de experți, intelegenți și versați datorită vârstei am fi, mereu avem lucruri noi de învățat de la tineri: „ne joacă fiesta” în sensul bun al cuvântului. După primul modul al Academiei Lucratorului de Tineret, am desfășurat Școala de vară „Liderism pas cu pas”, unde am și aplicat cunoștințele acumulate. La moment, ne pregătim de organizarea următoarelor activități, în cadrul proiectelor ce le coordonam, unde vom putea implementa ceea ce am aflat în acest modul. Cu această ocazie, vreau să mulțumesc echipei CNTM pentru tot ce fac și experiența oferită”, a enunțat un alt participant, Mihai Gandrabura.

Ulterior tuturor activităților asimilate, lucrătorii de tineret urmează să organizeze activități de follow-up, activitați de educație interculturală în regiuni, punând în aplicare ceea ce au asimilat la sesiunile teoretice. Acest fapt va asigura diseminarea informației pe întreg teritoriu țării și va contribui la îmbunătățirea serviciilor prietenoase destinate tinerilor.

În cadrul celei de a treia ediții, proiectul și-a propus să valorifice munca în domeniul tineretului și să pună accent pe calitatea serviciilor oferite tinerilor. Pe termen lung, se dorește instituționalizarea lucrătorului de tineret în R. Moldova, respectiv dezvoltarea serviciilor prietenoase tinerilor. Aceste obiective vor fi realizate în cadrul a 4 evenimente, dintre care 3 module de instruire și o conferință de bune practici. Al treilea modul urmează a fi organizat în luna noiembrie.

Amintim că proiectul Academia Lucrătorului de Tineret este implementat de către Consiliul Național al Tineretului din Moldova, în colaborare cu Ministerul Tineretului și Sportului din Republica Moldova și Departamentul Afacerilor Economice și Sociale ale Organizației Națiunilor Unite. Scopul proiectului este de a spori calitatea și a diversifica serviciile de tineret la nivel local, prin dezvoltarea abilităților fundamentale ale lucrătorilor de tineret, deprinderilor practice și cunoștințelor necesare acestora în domeniul tineret.